Masterclass verkoop

@KI_Impuls

Vandaag is de module verkoop van de masterclass managers in de boomteelt begonnen. De nadruk lag op communicatie en website. Tussendoor kwamen verschillende bedrijfsfilmpjes voorbij. Van begin tot einde zeker weer onderhoudend en meer dan informatief.

Om dan toch nog wat specifieker in te gaan op een onderdeel van de cursus kom ik op websites en dit is dan vooral omdat dit mij de laatste tijd nogal bezig heeft gehouden. Door naar de diverse websites en algemene vindbaarheid van de aanwezige ondernemers te kijken kregen we een zeer direkte manier om te praten over websites. Dit leverde enorm veel gespreksstof en bruikbare tips op. Het heeft mij in ieder geval doen besluiten om het twittergedeelte op onze eigen website weer wat aan te passen. Veel theorie en alles binnen de deur, maar zeker niet minder interessant dan een excursie.

In het gedeelte verkoop en bijbehorende communicatie werd aandacht besteed aan hoe je een verkoopgesprek aangaat. Geef je vooral informatie of krijg je die vooral. Geef je vervolg aan gesprekken of juist niet. Hoe, waar en wanneer profileer je jezelf en je bedrijf? Met deze 2 onderwerpen een goede start van de module verkoop en met het gepresenteerde programma voor de komende twee weken zeker heel wat om naar uit te kijken.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.