Verkoop en Agrologistiek

Gisteren na de masterclass was er bij de studieclub nog een avond over Agrologistiek. Op deze avond werd er door middel van sprekers en groepsdiscussies geprobeerd om ideeën en inzichten te verkrijgen om tot een oplossing te komen van het groeiend aantal verkeersbewegingen door het centrum van Boskoop. Duidelijk werd dat er verschillende kwekers zijn die allemaal om hun eigen reden kiezen om te laten vervoeren of om dit zelf te doen. Voorzichtige conclusie mocht denk ik toch wel zijn dat wanneer kosten van het zelf rijden gerekend worden dat dit niet rendabel te rekenen is, maar dat de redenen om zelf te rijden vaak liggen op het sociale vlak. Uitlatingen als: “Ik vindt het gewoon leuk”,”Zo zie ik wat er omgaat” en “Zo kom ik ook eens van de tuin” werden veel gehoord.

Tijdens de masterclass ging het over verkoop en in het bijzonder kwam het telefonisch contact aan de orde. Door middel van voorbeelden werd het ons duidelijk dat het goed is om goed voor te bereiden en dat een stuk parate kennis altijd welkom is. In het avond programma was het Arie Schipper die de Unique Selling Points en kansen en bedreigingen behandelde. Dit gebeurde op product en bedrijfsnivo. Al met al weer een leerzame middag.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.